“Piquico” cuestiona los criterios de selección de los carteles del Entroido de Viana

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Piquico, Ángel Manuel Rodríguez

El artista y profesor de Dibujo no entra a valorar la calidad, profesionalidad o gusto de los carteles elegidos sino los criterios esgrimidos por el jurado seleccionador, a su juicio desacertados

Ángel Manuel Rodríguez Romero, reconocido artista de Viana y profesor de dibujo en el Instituto Carlos Casares de Vigo (Pontevedra), popularmente conocido como “Piquico”, realiza una reflexión sobre la selección del cartel del Entroido de Viana 2020.

Cartel que anuncia el Entroido de Viana

No cuestiona ni entra a valorar la calidad, el gusto y profesionalidad de la elección de las obras que anuncian la fiesta, pero sí criterios esgrimidos por el jurado para la selección: Que se tuvo en cuenta que los carteles incorporan todos y cada uno de los elementos del Entroido de la citada localidad.

Cartel con mención especial

El argumento del jurado cree que puede llevar a reducir la libertad de creatividad de los participantes en futuras ediciones y perjudicar a los que optan por un arte más conceptual y abstracto. Al arte no se le deben poner “puertas” o límites. El Entroido se puede representar simplemente con la fuerza de los colores, las posibilidades de un creador son infinitas y la selección no debe ceñirse a un componente realista, si el cartel lleva visualmente todos los elementos de esta fiesta ancestral.

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De ahí, que plantea una reflexión a través de su siguiente escrito:

Piquico
  • Excluindo varias polémicas creadas sobre concurso público realizado en Viana do Bolo sobre a realización do cartel anunciador do Entroido e da L Festa da Antrolla 2020, dou a miña versión particular do que considero o grandísimo erro deste concurso, sin meterme en apreciacións persoais sobre cal podería ser o cartel elexido e manifesto o seguinte:
  • Que un xurado profesional sacara da manga unha norma “obxetiva” ou “fantasma” que claramente tiña que estar especificada nas bases publicadas anteriormente polo Concello (que non é pertinente neste caso) é unha contradicción das propias bases:
  • Esta norma “fantasma” concretada no escrito da acta do xurado e posteriormente publicada polo Concello di textualmente: “O cartel foi seleccionado atendendo a súa creatividade para reflexar a meirande parte dos elementos propios e únicos do Entroido”.
  • Esto implica que outros tipo de carteis que non reflexen “casi todos os elementos do Entroido ou da Festa da Androlla son descartados de un plumazo. E penso, claramente, que actuaron así, vista a selección que fixeron, tanto do cartel gañador como da mención e na acta do xurado.
  • O sea, que un cartel resolto dende un punto de vista simbólico, poético, conceptual ou en xeneral retórico non se adapta a esta sentencia e queda excluido automaticamente.
  • Podemos distinguir entre estilo, moda ou gusto. Esto pode ser “subxectivo”. Pero o que sí é “obxetivo” e esta norma “fantasma”. ¡Esto sí é medible e tiña que incluirse nas bases primeiras! se fora o caso, que este claramente non o é.
  • Podo entender que o Concello caera neste erro, ao non ser profesional neste campo. Pero hai que darse conta xe que esto pode sentar “xurisprudencia”, e dicir, que en seguintes convocatorias “añade”, “restando” á historia do deseño unha norma, ou celda mental incongruente, á creatividade ou a sintaxis visual estipuladas a través do tempo.
  • E que o xurado se pronunciase desta forma tan explícita aos sete mares a súa visión particular “obxetiva” e “improcedente” é lastimoso.
  • Tiveron que por “algo da sua cosecha propia”. Prexuiciaron obxetivamente, nos dous carteis e na acta do xurado o mesmo, repito.
  • Pódome equivocar, claro, explicarme mal ou que queden cousas no tinteiro ou describir esto de forma tan resumida.

Conclusión:

  • Pobre historia da arte, da poesía, do inmaterial ou do espíritu (sobre todo tratando co tema do Entroido) se se materializaran deste xeito as cousas (que en realidade van por este camiño).
  • O gran problema que pode crear esto é que en seguintes convocatorias pódese levar ao erro de que esta composición, estructura, deseño ou forma de maquetar un cartel ten que ser así: Que leve castillo, pilón, as casas, bombos, aixadas, plaza, fariña, embalse, ponte, disfraces, boteiros, “boteiras”…
  • E non quero decir con esto, na miña opinión persoal, que non me gusten os seleccionados

Concluye “Piquico” con una métáfora: “Le criticaba Lorca a Dalí: estiras y deformas, pintas el pez en la pecera y el pájaro en la jaula. No quieres inventarlos en el mar o en el viento?”